Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Bende

blogc.JPG

Csenge

csenge.jpg

Ők olvasnak minket

Bende beszéd - karácsony

2010.12.24. 22:07 - LILIOM

Címkék: karácsony beszéd

Annyi kis történet összegyűlt már megint, hogy alig tudom, melyikkel kezdjem. Mesélek kicsit a dologról: mikor Bende mond valami aranyosat vagy egetrengetőt, fogok gyorsan egy kis papírt (tele van velük az íróasztal) és felfirkantom rá. Hetente egyszer összegyűjtöm a kis cetliket és begépelem a szövegeket. Annyira jó lesz visszaolvasgatni 10 év múlva :)

Mostanában barátaink és Ádám szülei is új lakásba költöztek. Mikor azt meséltem Bendének, hogy dédipapa lakását eladtuk, aki már a mennyországban van, és egyszer mind ott leszünk együtt, azt mondta nekem: Én nem repülök el a mennyországba. Egy új lakásba költözök, és majd áthívom Kiskoszt (Kristóf, akit nem sokkal előtte emlegettünk), hogy vigyázzon rám. És játsszon velem. - Miért, mama és papa hol lesz? A mennyországban.

Karácsony előtti hetekben rengeteget énekeltünk ilyen témájú dalokat. Napközben is, de főleg a délutáni lefekvés előtt, amíg Bende már az ágyában feüdt, Csengét pedig a mei taiban ringatva altattam. Nagy kedvenc lett a Mennyből az angyal, a Betlehemi királyok, az A kis Jézus megszületett, és a Kiskarácsony, nagykarácsony. Ezeket kívülről fújja, összes versszakkal együtt. A Betlehemi királyokat is, pedig elég modern a dallama, és a furulya közjátékokat is bedúdolja, a végén pedig mondja: "Kedves három királyok, jó éjszakát kívánok!" Nagyon aranyos. A "Kiskarácsonyt" 5 versszakkal énekeljük :) Olyan jó vele énekelni, szépen kiereszti a hangját! A "Csendes éj" valamiért nem tetszik neki. Egyik délután alvás előtt mégis meghallgatta. Az utolsó sort is elénekeltem: "...Szent Fiú, aludjál, szent Fiú aludjál!", mikor megszólalt: Én már el is aludtam!

Karácsony előtti este kissé nehezen aludt el, izgatott volt, és kérdezgette Ádámot, és csak beszélt, beszélt... ismételgette, amiket én meséltem neki a karácsonyról, és összeszövögette a saját gondolataival:

Papa, szerintem Máriának már ekkora hasa van (mutatja 5 ujját szétterpesztve). Máriának már nagyon nagy pocakja van.

Mikor lesz karácsony? - Holnap. Miért? - Holnap bontjuk az utolsó zsákot. Akkor bontsuk ki most.

Most van karácsony, most? - Nem, holnap. Ja?!

Aztán szó esett az angyalokról, akik a fát hozzák majd: Szerintem ilyen pici fát fognak hozni (két kis ujjával mutatja).

És ha csöngetnek, majd beengeded őket? - Lehet, hogy az ablakon keresztül jönnek majd. De az ajtón is be tudnak jönni!

Szerintem az út közepére fogják tenni a fát (előszoba). Vagy a tévé elé. - Megkérjük, hogy a varrógép elé tegyék. De akkor a mama nem tud varrni!

Szerinted tetszeni fog nekik (az angyaloknak) ahogy kidíszítettük az előszobát? (fenyőágakkal) - Igen. - Szerintem nem.

Képzeld, mama mesélte, hogy az igazi láthatatlan Mária ott lesz a templomban. Meg a szobrok is. Kapunk ott ajándékot?

Gyertyagyújtás előtt a gyerekszobában várakoztunk. Mondtam Bendének, hogy az angyalok már közelednek, és én már láttam is az ablak előtt elsuhanni valamit. Képzeld, én az erkélyen is láttam egy nagy nagy szárnyat! Ekkora szárnya volt! ... És fogai is voltak!

A bejegyzés trackback címe:

https://horvathbendeguz.blog.hu/api/trackback/id/tr442537621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása